woensdag 12 augustus 2015

Rokken en flocken

Om het bandwerk van het maken van de -uiteraard- supergeheime doopsuikertjes voor ons derde kind eens te doorbreken, laste ik twee avonden ander bandwerk in: rokjes stikken. Want met een bevalling in september zal mijn hoofd de komende herfstmaanden misschien niet op "naaien" staan. Maar Fien zal wél herfstkledij nodig hebben...

Berenstofje: Timeless Treasures, gekocht bij Kleur per Meter
Bollenstofje: Dear Stella, gekocht bij Hawthorne Threads
Bloemenvelours: Stoffenspektakel

Gezien het succes (én het naaigemak) van het vorige rokje, nam ik weer de beschrijving van Mina Dotter erbij.  

 

Ik naaide 3 rimpelrokjes, maar enkel voor het stippenrokje had ik een passend t-shirtje in de kast.


Daarom snuisterde ik even door de dozen met kleertjes in maat 92 van Wout, en haalde er enkele effen t-shirts uit die ik "vermeisjeslijkte" met flockfolie. Een heel eenvoudige vorm van recykleren ;-)


Nu nog geschikte kousenbroeken vinden, en Fien is klaar voor de herfst...

10 opmerkingen:

  1. amaai zoveel rokjes en dan onmiddellijk perfect gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk en inderdaad lekker snel gemaakt. Ik maak ze ook bijna altijd zo.
    Dat berenrokje is mijn favoriet!!

    Nog een hele late proficiat met je zwangerschap! Ik neem aan dat de Recykleer dan niet doorgaat in het najaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk vermeisjeslijkt! Dochterlief kan er weer even tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoe een simpel rimpelrokje en wat flockfolie zo'n geweldige outfit kan opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superprojectje voor bandwerk hé, die rimpelrokjes! En proficiat met je zwangerschap, ik heb dat gemist en heb duidelijk een serieuze blogachterstand in te halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi allemaal maar de berencombi is toch wel mijn favoriet! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie rokjes! Je dochtertje is klaar voor de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor originele broekkousen en leggings moet je bij Kousen en Karton zijn: ruime keuze en super kwaliteit!
    http://www.kousenenkarton.be/

    BeantwoordenVerwijderen