zondag 28 juni 2015

KCW dag 3, 4 & 5: gerecykleerde slaapkleedjes

De slaapkleedjes die ik op dag 3, 4 en 5 van KCW maakte, stonden al een tijdje op mijn to do-lijstje.

 

Net zoals hier stond ik verschillende keren op het punt gewoon slaapkleedjes te gaan kopen, maar met nog zoveel recykleer-grondstoffen in de kast, vond ik dat een beetje onverantwoord.

 

Ik haalde het "speedy girl" patroon in maat 80 uit Ottobre 3/13 nog eens boven, knipte een vormeloze witte coltrui en een grijze bolletjestop aan flarden en zocht bijpassende elastische paspel. En voilà: twee slaapkleedjes op een kleine 3 uur tijd. 


Aangezien Fien dol is op bootjes en het thema van deze KCW "travelling" is, werkte ik het witte kleedje nog af met een geflockt bootje in de primaire kleuren.
  

Recykleren, het blijft mij zo'n voldoening geven...

4 opmerkingen: