woensdag 21 mei 2014

Berkenbos

De voorbije dagen liep ik voor mijn werk rond in het Nationaal Park Hoge Kempen, het enige nationaal park in België en echt dubbel en dik de moeite waard.


Eén van de biotopen die je daar tegenkomt, is het eiken-berkenbos. Mijn onderbewustzijn was zich waarschijnlijk al aan het voorbereiden op die trip toen ik dit berkenbosstofje vorige week uitkoos voor een zomerslaapzak voor Fien.




Ik gebruikte de Lua van Straight Grain als patroon, en maakte een zomerversie met een katoentje als buitenstof en een gerecykleerd laken als binnenstof (en dus geen tussenvoering).

 

Buitenstof: Michael Miller Backyard Baby Birch Forest, ooit gekocht bij Vermilijoen
Binnenstof: gerecykleerd (gescheurd) laken


Aangezien er maar twee stoflagen zijn, gebruikte ik KAM-snaps om de slaapzak bovenaan te sluiten.


En een specht, dat zagen we daar in de Hoge Kempen ook, alleen zag die er iets anders uit...

4 opmerkingen: