vrijdag 16 augustus 2013

Meisjesdingen


Met een dochter in huis, mag ik vanaf nu ook meisjesdingen naaien. En amai, zoveel opties: kleedjes, rokjes, bloesjes, tuniekjes,... Moeilijk om te beslissen waar te beginnen.

wit

Daarom startte ik eenvoudig: met enkele tuniekjes. Het witte tuniekje stikte ik volgens dit patroontje.

 
blauw

Het oranje en het blauwe tuniekje werden gemaakt aan de hand van dit patroontje. Klaar in een uurtje, dus handig om in het achterhoofd te houden als kraamcadeautje.

koraal


De bloemetjesstof en de oranje stippeltricot kocht ik op de markt, de druppeltjesstof kocht ik ooit hier.


8 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! En wat een braaf 'boeleke' moet da nie zijn als je dit allemaal gedaan krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal weg van het druppel-kleedje!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meisjesdingen, leuk!
    Meisjes blijven bevoorrecht ten opzichte van jongens, ook voor kleurtjes heb je meer mogelijkheden.
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh schattig, mijn favoriet is ook het druppelkleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh hoe schattig!!!!! dat druppelstofje is geweldig, echt mijn favoriet!
    heerlijk meisjesachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! ik zou ook los gaan als ik een meisje had. Ik volg je blog graag!

    Vind je het leuk om de mijne ook te volgen. Blog nog maar net. Dus is nog een beetje zoeken. annetsnaaicreaties.blogspot.nl
    Ik hoop je daar te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo schattig, die kleine meisjesdingen :-) heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen