maandag 15 augustus 2011

Waskussenhoes mét handleiding

Ik maakte er al eerder één voor Felix & één voor Jules. Hoog tijd om ook mijn eigen zoon te voorzien van een hippe hoes voor zijn luiermatras.

waskussenhoes

In de winkel kosten die dingen belachelijk veel, terwijl zo'n waskussenovertrek helemaal niet moeilijk te maken is (in naaiboekjestermen: de helft van een bolletje).

Daarom schreef ik een korte handleiding: die vind je hier. Ik heb ongeveer een half uurtje nodig om van een lap stof tot een hoes te geraken met mijn naaimachine. Maar wedden dat het met een overlock véél sneller kan?

8 opmerkingen:

  1. Het afmeten en knippen van de stof duurt waarschijnlijk langer dan het stikken zelf. Mooie hoes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo makkelijk, maar 't komt er hier dus niet van he... straks zijn mijn jongens uit de pampers voor ik er ook maar aan begonnen ben...
    Leuke combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ik probeer straks mijn naaimachine uit te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch handig als een ander het denkwerk al voor u doet ;-)
    Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht altijd al dat het gemakkelijk was, maar nu ik dit zie ga ik er snel eentje maken! Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof! Dit is wat ik zocht voor een onderdeel uit mijn babypakketje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!
    De handleiding is echt heel duidelijk. Dit is de mijne: http://missmakoti.blogspot.be/2012/07/tijdens-een-zoektocht-naar-leuke.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super tof!
    hoe breed is dat extra stuk stof wat je aan de zijkant hebt?

    BeantwoordenVerwijderen