dinsdag 24 mei 2011

Zo moeder, zo zoon

Mijn zoon heeft een nieuw hemdje. Een retro-hemdje.


Hoewel ik dit stofje initieel kocht met het plan om er een jongenshemdje van te maken, ging een groot deel ervan al eerder naar mijn tuniek. Er was net genoeg van de coupon over om nog een hemdje te maken. Moeder en zoon in 't nieuw uit anderhalve meter stof, wie doet beter?

(in zijn hand: het speelgoedje dat ik twee jaar geleden voor Darwin haakte en dat ondertussen bijna onherkenbaar is geworden)

Het patroontje is de "Apple" uit de Ottobre 3 van 2010 (een echt succesnummer; enkele van mijn favorieten vind je hier, hier en hier). Ik maakte maat 92, en dat zit hem als 16-maander als gegoten; maar 't is dan ook ne kloeken.

Ik toon u nog enkele foto's van Wout tijdens het beoefenen van zijn favoriete hobby's:

bloemen (en omgeving) water geven...


... en op de zulle zitten (al is het in dit geval door een kleine inschattingsfout eerder naast de zulle zitten).


't Was de eerste keer dat ik een hemdje naaide, maar ik ben er echt heel content over. En dan is dit nog maar het proef-exemplaar. Want ik vond het eindelijk tijd mijn vrees voor dure stoffen te overwinnen (nooit eerder kocht ik katoentjes die me meer kostten dan 6 euro per meter, uit vrees ze te verknoeien), en gebruikte een deel van mijn prijzengeld om hier en hier een bestelling te plaatsen. Wordt vervolgd dus...

8 opmerkingen:

  1. Die Apple is inderdaad een tof patroontje hè, zit echt goed. Mooi stofje, ook in deze vorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend! Hij staat er echt fantastisch mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat! Zo modieus hoe je zoontje op de laatste foto zit, een echt model!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel schoon! Hij staat er geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, heel schoon! Zo'n hemdje staat toch ook nog op mijn verlanglijstje. Dat hemdje uit de Ottobre heb ik al vaak zien verschijnen, misschien toch maar eens aanschaffen. Het stofje is perfect! Heel zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja, de Apple is een toppatroon.
    Het is een heel mooi hemdje geworden. Laat die dure stofjes maar komen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes, het hemdje... en de zoon is het allerschattigst natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The fabric design of your shirt is good. Click this link to get more designs in weaver textile ....: https://www.weaveron.com

    BeantwoordenVerwijderen