vrijdag 11 december 2009

hier ben ik

Joepie, ‘t is gelukt, een blog aanmaken!

Per toeval belandde ik enkele weken geleden al surfend op de sites van Meisjesmama en Annelyse, en sindsdien is voor mij de Wondere Wereld van de Bloggende Creatieve Moeders opengegaan. Want, hoera, iedereen verwijst naar elkaar en zo kan je makkelijk verdwalen in wat ik noem het Grote Inspiratie Web(log). Met als gevolg dat mijn man menig avond van een verdieping lager wanhopig vraagt wanneer ik nog eens bij hem kom zitten :-S

Ik ben ook blij dat ik mij ondertussen allang niet meer “de seut die breide en haakte in haar vrije tijd en al heel lang naailes wou volgen maar niet goed durfde” voel, omdat er blijkbaar nog tig jonge, leuke, handwerkende vrouwen zijn in deze wereld die echt héle toffe dingen maken.

Ondertussen ongeveer een jaar geleden gestart met die naailes, en nog geen moment spijt gehad. Omdat het in de naailes echt volgens het boekje gaat (lees: zeer grondig maar daardoor ook een beetje traag), en ik nogal voor de vooruit ben, heb ik de naaimachine van mijn bomma geleend van mijn zus (lees: in ruil voor het gebruik van de o-zo-trouwe Bernina doe ik haar naai- en herstelwerkjes, mooie deal, niet?). Zo kan ik mijn uren terugtrekken op mijn zolder, die als naaiatelier is ingericht, en mij volledig laten gaan. Dit viel goed mee, tot ik via bovengenoemde bloggers het Grote Inspiratie Web ontdekte, en ik nu dus niet meer goed weet wat eerst te maken...

Deels uit dankbaarheid voor de vele ideëen, deels uit fierheid om wat ik zelf fabriceer (je mag toch af en toe eens trots zijn, niet?), heb ik nu dus besloten om mijn eigen weblog te maken. Spannend… (vooral omdat ik nog helemaal geen idee heb hoe alles werkt…)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten